Welcome to my blog, hope you enjoy reading
RSS

Monday, December 27, 2010

..masalah demi masalah..


salam semua, mungkin lama sgt caramel menyepikan diri nih
entahlah, bnyk sgt masalah caramel hadapi sepanjang mggu lepas
mungkin salah caramel sendiri jadi mcm nie
maybe tak patut caramel buat blog nie
sebaiknya mendiamkan diri itu lebih baik dari meluahkan segalanya
tapi caramel hanyalah insan yg lemah
insan yg tak pernah lari dari melakukan kesilapan
walaupown caramel sedar apa akibat yg berlaku
tetapi caramel tetap berdegil
akhirnya begini jadinya
sedih betul dan betul-betul tak sangka dye hilang tuk selama-lamanya
tapi rasanya bkan pd dye caramel bersalah
pada kamoo semua juga
caramel minta maaf banyak-banyak
caramel punya sbb yg tertentu jadi mcm nie
mungkin kamoo semua tertanya-tanya kenapa caramel ckap mcm nie
but someday i'll say the truth
yang pergi tetap pergi
tak mungkin akan kembali
tapi tu lar caramel rasa bersalah sgt pd seseorg
and caramel harap sgt2 dye maafkan kesalahan yg caramel lakukan
skrg caramael akn jalani hidup seperti biasa
dan berharap selepas ini pisang takkan berbuah tuk kali kedua

Wednesday, December 15, 2010

..cepatnya masa berlalu..



Akhir-akhir nie caramel rasa sebak plak.. yelah, mana tak ye mggu nie last kan caramel praktikal.. walaupown caramel x brapa suka dgn company tuh tapi teman2 sekerja bnyk yg dah rapat ngan caramel.. sumer mula dah ambik berat ttg caramel.. ada yg suwoh smbg keje teruslah, xpayah smbg studylah, xpayah berentilah.. ermm, caramel plak tetiba jadi tink tonk sekejap bila dyeowg ckap mcm tuh.. tpi jwpnnya TAK NAK!! heheh.. caramel masih ada kerjaya yg perlu dikejar dan masih ada janji yg perlu ditunaikan utk dibuktikan pd seseorg nih.. caramel nak buktikan caramel pown bleh berjaya mcm owg lain.. caramel nak bgi dye buka mata luas2 tgk caramel lpas nih.. biar dye terkejut tgk caramel.. lagipown caramel dah lalui bnyk dugaan dan siksaan smpi ketahap nie.. xkan nak sia-siakan usaha caramel selama nie kan?? erm malas ar nak pk.. tpi, lpas nie mesti caramel akan merindui teman sekerja caramel.. especially kak suzita.. ha, unik tak nama dye?? mcm nama suzika dalam cite doraemon plak.. hahah.. kak su jgan marah, k.. =) dye sgt cute dan peramah orgnya.. suka sgt biler dgr dye bercerita.. bleh terpegun smbil terngangaa mulut nih dgr dye bercerita.. smpi lalat masuk mulut pown xsedar.. hahah.. xde ar smpi mcm tuh.. kitaorg dua selalu kongsi-kongsi.. mcm2 kitaowg kongsi.. suka n duka.. susah senang sama2.. dan paling besh kongsi makanan.. kdg2 tuh dye ada gak bawa makanan yg dye masak.. sgt rajin gaklah dye masak, xmcm caramel nih.. masak air je reti.. wakakaka.. tpi yg paling penting masakan dye sumer SEDAP hingga menjilat ibu jari kaki lah katakan.. eeehh, ibu jari tgn.. silap2.. teruja lebih lak caramel nih.. =) tpi dye nih kuat MARAH.. kdg2 tuh kalo marah, syarikat sebelah boleh dgr suara dye.. bdan kecik tpi suara.. pergh.. boleh pecah gegendang telinga.. tpi kesian tgk dye lpas nih.. xde sape nak tolong dye.. yelah dye dah mengandung dah sebulan.. lpas nie xtawlah sapa nak jaga dye.. selalunya caramel ada, boleh gak tolong2 dye.. nie caramel lak nak pegi.. dye pown nmpk mcm sedih je caramel nak pergi.. caramel nih plak x bleh tgk owg sedih, mesti caramel tumpang sedih sekali.. rasa mcm xnak pegi pown ada tpi nak wat camne caramel terpaksa pergi.. maafkan sy eks kak su.. sy masih ada tanggungjawab besar yg perlu digalas.. masih ada janji yg perlu ditunaikan.. masih ada kerjaya yg perlu dikejar dan masih ada impian tuk dicapai...

eh got to go lar..
 REPORT!!!
 Argghhh... sedikit malas lak nak buat.. 
tpi kena siapkan juga dlam mggu nih..
so.. bubye.. =)

p/s: kdg2 pemergian seseorg tuh mungkin akan membuat dye menjadi lebih baik.. berilah peluang kpd dye tuk pergi jauh dan mengubah nasibnya.. insyaallah, mungkin dye akan kembali balik kpd kita dgn sesuatu perubahan yg baru dan mungkin juga dirinya yg baru.. jadilah org yg bakal dikenang smpi bila2 dan bukannya org yg akan dibenci selalu..

Sunday, December 12, 2010

..berjiwang sebentar..


video

Kau terpaksa kulepaskan
Sekiranya itu yang kau harapkan
Ku hapus keegoaanku
Jika kau tahu lukanya hatiku

Ku turuti kehendakmu
Untuk melupakanmu segala niatku
Walaupun itu menikam jiwaku
Apalah bezanya jika cintaku kecundang jua

Tiada pernah kau menyapa
Tersentuh agaknya kerana kata
Salahkah terus terang ku
Kucinta padamu kau membenci diriku

Pura-pura ku tersenyum
Namun sebaliknya terpahat rahsia
Ku tangisi tanpa air mata
Bak setitis embun gugur dilaman asmara

Andai dikata pahitnya hempedu
Manis lagi bagiku
Walau dikata tajamnya sembilu
Tajam lagi belatimu

Engkau yang amat ku sayang
Mekar mengharum dilaman orang
Ingin benar ku miliki
Aku terluka kerna engkau berduri

p/s: penat mencari lirik nih.. last2 taip sendiri.. hope si dye dgrlah lagu nie.. lagu nie amat bermakna dalam diri caramel.. kpd yg lain kalo nak dgr play je lagu nih, k... =)

Friday, December 10, 2010

..aku..


AKU bukanlah hebat berbicara..
AKU bukanlah hebat menyusun kata..
AKU bukanlah hebat bersuara..
AKU bukanlah hebat bermain kata..

AKU...
hanyalah manusia biasa saja..
sama seperti kau dan kau juga..
cuma jantina kita yang mungkin berbeza..

dunia hari ini ibarat seperti pentas opera..
hanyalah lakonan semata-mata..
tiada lagi erti kejujuran dan kesetiaan dalam diri..
yang tinggal kini hanyalah kepalsuan dan kepura-puraan..

hidup didunia ini bukannya susah untuk kita hidup..
dan usaha itu bukannya payah untuk kita laksanakan..
jika hati kita betul-betul tabah menghadapinya..
pasti dugaan yang datang tidak akan menjadi penghalang..

cuba tanya pada diri kita..
tujuan apakah kita dilahirkan didunia..
adakah hanya sekadar untuk kita bersuka ria..
ataupun untuk mencari tambang ke syurga...

tapi sayang..
kita hanyalah manusia biasa..
terlalu leka dengan segala apa yang ada..
sehinggakan terlupa pada dia yang mencipta..

insaflah wahai manusia..
masih ada lagi waktu untuk kita kembali padaNYA..
janganlah kau sesekali berpaling lagi pada dia..
dan ingatlah hidup didunia ini tidak ada yang kekal lama..

Monday, December 6, 2010

..dia sentiasa di hatiku..

kadang-kadang,
kita tak pandai belajar menghargai seseorang bila ada di depan mata kita..
kita tak pandai menyayangi seseorang bila dye bersama dengan kita..
kita tak pandai menilai apa yg telah dye lakukan terhadap diri kita..

bila dye dah tiada,
barulah kita sedar betapa pentingnya dye dalam hidup kita..
brulah kita sedar tanpa dye hidup kita kosong dan sunyi..
brulah kita sedar pengorbanan yg telah dye lakukan semata-mata utk melihat kita bahgia..

tapi,
xguna beribu penyesalan ke atas pemergiaan dye dalam hidup kita..
xguna merayu lagi pada yg dah tak sudi utk menerima kita..
xguna kita mengharap dye tuk kembali..

kerna,
dye dah pergi jauh dari hidup kita..
dye dah berjaya melupakan segala kenangan dalam sekelip mata..
dye dah nampak bahagia dengan diri dye sekarang..

bagi aku,
aku tetap mencintai dye smpi ke hujung nyawa aku..
aku tetap merindui dye setiap masa walaupown dye dah melupakan aku..
aku tetap menanti  dye walaupown untuk seribu tahun lagi..

p/s: kamoo, aku still merindui kamoo smpi skunk.. amat payah untuk aku melupakan kamoo.. kamoo pergi bkan atas kerelaan kamoo.. aku hanya mampu melihat kamoo bahagia dari jauh, walaupown hakikatnya aku derita disini.. ingatlah, aku masih menanti diri kamoo, sampai bila2..hati aku hanya untuk kamoo dan cintaku hanya milik kamoo seorang..till now, i'm still loving you..

Sunday, December 5, 2010

..busy,busy n busy...


Bnyk sgt aktiviti mggu nie caramel lakukan.. smpi takde masa lansung utk caramel wat post bru.. nie pown silap2 post pendek je.. huwaa.. xlaratlah mcm nie.. tpi ade satu lagi masalah besar yg melanda caramel.. REPORT!!! huarghhhh... malasnya nak tulis.. dateline 24 aribulan tpi bnyk agy tak tulis nih.. so caramel akn membusykan diri skit utk bulan nih.. mintak maaflah kalo ade caramel x balas kat chat box ker x tegur kowang ker.. mintak maaf bnyk2 eks.. caramel x bleh nak buat ape.. ade dua tgn je.. kalo ade empat tuh lainlah.. dua tgn bleh on9 n dua tgn agy bleh wat report..eeeh jap.. ade ker mcm tuh?? aishhh.. mengarut je caramel pagi2 buta nih..tak lama lagi dah nak naik sem baru.. rindu giler caramel kat kawan2 belajar caramel.. lama x jumpa dyeowg.. agak2 mcm mane tah muka masing2?? mesti ade yg kurus yg bertambah cantik.. maklumlah, praktikal kan.. duit bnyk kan.. mesti dah pndai bergaya.. x sbar nak jumpa kowang.. tpi yg paling penting blogger2 yg ade kat sini.. huwaa.. xtaw kat sana line elok ker tak.. kdg2 broadband nie giler.. huwaa.. mesti caramel akn merindui kowang semua.. eeehh.. jam dah pkul bape nih?? waaa.. dah lmbtlah... oklah.. maw mandi.. nanti xpasal2 kena marah dtg lewat..

p/s: ade sape2 yg volunteer nak buatkan caramel punye report???? kasi pinjam tgn pown dah memadai.. bkan ape nak cantum kat bdan caramel.. bleh buat bnyk keje skit.. heheh..

Tuesday, November 30, 2010

..marah+gumbira+sedih..

Ari nie sungguh penat sekali.. penat caramel ke hulur ke hilir mcm owg giler tdi.. jumpa owg nih, jumpa owg tuh.. weh, kowang ingat caramel nih ape?? permanent ker kat sini?? no.. no.. no.. caramel praktikal je kat sini taw tak!! apesal moody semcm je caramel ari nie?? lantak situlah.. tpi yg penting gaji dah masuk.. actually bkan gaji, elaun yg syarikat tuh bgi je.. saje panggil gaji.. owg pown bkan kata elaun dah masuk.. rata2 semua owg kata gaji.. tpi kenapa skit?? huwaaa.. kedekut punya company..bersusah payah caramel kerja siang malam dye bleh bgi skit.. eeh malam ade ker?? xde pown.. saje je nak tambah2.. hehe.. caramel!! bersyukurlah skit dgn ape yg ada.. asyik nak merungut je.. cubalah pk owg lain tuh ade yg xdpat lnsg.. aishhh.. teruk caramel nie kan.. mcm nie lah lumrah manusia.. xpernah bersyukur dgn ape yg ade.. asyik nak merungut je.. ermm.. xpelah.. at least duit nih leh wat gi shopping2 tuk beli ape2 yg patot.. yelah.. masuk awal tahun je, caramel dah nak masuk sem.. so duit nie leh ar pakai tuk beli baju ker keperluan lain ker.. yg paling penting kena pandai save.. kalo x abislah beli benda bukan2.. nanti nmpk benda cantik skit, beli.. nmpk tuh je beli.. lama2 abislah duit nih.. ish3x.. jimat caramel, jimat!!! nielah antara sifat2 buruk diri caramel.. boros sgt2.. tpikan.. kalo abis, mcm biasalah.. abah nak duit skit.. hahah.. ala, abah baik kan.. bolehlah.. bolehlah.. to my dad, jgan marah2 caramel, k.. caramel nak skit je.. heheh.. kejam sungguh caramel nih kan.. hahaha.. oklah.. tuh je setakat ari nie utk post last bgi blan november nih.. erm.. lepas nih bermulalah blan disember.. idup nie penuh ngan pancaroba.. mcm2 dugaan dtg.. pgi tdi caramel skodeng page fb si dye.. nmpknya si dye seronok komen ngan seseorg.. agaknya si dye dah berbahgia skunk.. tpi caramel?? terus terluka ngan perpisahan yg berlaku.. walau mcm mane pown caramel akn terus mencintai dye walau dalam diam pown.. cinta ini hanya tuk dye sowang je.. xmungkin ade dua org mcm dye.. tpi mcm mane pown caramel akan cuba utk meredhai perpisahan nie..caramel taw, caramel xkuat.. tpi caramel akn sedaya upaya tuk bahgiakan diri caramel.. to all prenz, doakan caramel supaya kuat dan tabah menghadapi ujian allah nie..

Monday, November 29, 2010

..GA dari cik yaya???..


haish sbnrnya caramel mmg malas nak wat menda nih.. sbb xpernah buat pown.. nielah first time nak try buat.. tpi disbbkan cik yaya kita sowang nih, so caramel buatlah atas permintaan dye.. jujur giler caramel nih kan.. jgan marah2 eks cik yaya.. caramel mmg begitu.. heheh.. tpi nasib baik give away nie comel sgt.. caramel suka taw!! ha tgk tuh mesti kembang idung si yaya kita nih.. hahah... oklah xnaklah nak merapu lebih2.. nanti cik yaya merajok plak.. dahlah penat2 dye wat menda nih kan.. xpe2.. time to answer the question..

1. siapakah nama kamu??
Caramel.. actually bkan xnak bgtaw nama sbnr.. bkan sbb nama caramel teruk ker ape.. just x suka publish kat semua org.. caramel nih suka berahsia n low profile.. heheh.. gedik giler caramel nih kan.. hahah.. tp sape2 yg mengenali caramel pasti taw caramel nie mcm mane.. so harap maklum ye cik yaya oii..

2. kalo diberi pilihan untuk pilih nama, apakah nama itu??
erm.. xsuka nama ape2 selain my mum n dad beri.. so ape dye... baca jwpn kat atas tuh dan harap maklum.. =)

3. kamu rasa cik yaya nih bleh buat kawan? alasan?
bleh je.. as long dye baik ngan caramel, caramel pown akan baik ngan dye.. alasan dye?? tiada alasan tuk berkawan.. selagi boleh berkawan, kita berkawan.. tpi kamoo giler2 skit n degil.. tuh yg caramel suka berkwn ngan kamoo..

4. kamu dan cik yaya rapat??
kita rapatkan cik yaya??? heheh..  rasa bru kenal je.. n i think mcm dah rapat je.. tpi xtaw lah cik yaya mcm mane.. so yaya?? =)

n the final question... dan juga soalan yg paling tuff.. heheh..

5. kamu suka cik yaya??
suka3x.. heheh.. soalan nie x buat ur bf jeles ker kalo laki yg jwb?? haish.. bahaya sgguh nie.. hak3x..

n selesai lah sudah sesi jwb menjwb nih.. trimalah jwpn caramel seadanya taw.. penat caramel taw.. heheh..
so caramel nak minta maaf lah kalo ade tersingung perasaan ketika membaca post caramel nih.. caramel nih nak kata kasar, tak juga.. kdg2 tuh je giler dtg tiba2.. tuh yg kalo dah dtg giler, jadi mcm nie.. so paham2 eks.. 

p/s: rasanya jwpn2 nie xkan dpt jadi top 5 punye.. hahaha... xpe.. caramel dah redha awal2.. =)

Friday, November 26, 2010

..cuti..


Terasa bosan plak cuti dua ari nih.
Selalunya time keje sibuk nak cuti. 
Tpi bila dah cuti, erm.. Sampai tak taw nak buat ape.
Kwn2 pula, nak ajak kuar asyik takde duit je. 
Nak tggu pt dyeowg alamatnya smpi caramel masuk sem barulah. 
Caramel bkan xbleh tggu, cuma nanti kalo dah masuk sem baru,
caramel payah skit nak kuar. 
Almaklumlah, dah sem last. Bnyk projek nak kena buat, nak kena fikir. 
Nih skunk pown tgh tercari2 projek apelah nak buat. 
To all my prenz, u all ade projek gempak2 x??
Bgilah idea skit kat caramel. hehe..Tgh blur giler.
Dari start praktikal smpi skunk tak dpat2 lagi projek ape nak di buat. 
Pening pening n pening. Lantak situlah. 

Ari nih kan cuti, malas caramel nak fikir menda yg menserabutkan kepala caramel nih. 
Cuti tuh cuti jugak, tpi terasa kebosanannya.
 Nak kuar, tpi xtak taw nak ajak sape nih. 
Bosannya. Takpelah.. Arini caramel nak jadi bdak baiklah.
Nak dok umah jelah. hehe.. 
Caramel nak trylah buat karamel puding ari nie. Jgan jeles taw.. 
Itupown kalo jadilah.. hahah.. Ade sape2 nak try ker nanti?? 
Sape nak angkat kaki, pleaz.. 
Tpi papehal pown caramel mcm nak masuk tido balik lah.. hehe.. 
Ok, selamat tido kwan2..

Wednesday, November 24, 2010

..tak sedap badan..


Ari nie caramel mcm malas je nak makan..
bkan sbb putus cinta,k.. 
xde masa nak bersedih sbb tuh..
putus tuh putus lah, idup kena diteruskan jugak kan..
mungkin nak jatuh sakit lagi kot.. 
aduh, nie lah caramel lemah skit..
kalo dah sakit, lmbt nak baik..
utk pengetahuan semua, caramel nie mmg mudah jatuh sakit..
smpi kdg2 tuh bru sehari dua baik, then sakit balik.. 
teruk kan?? entahlah.. maybe antibody dlm bdan kurang kot.. 
so papehal pown doakan caramel baik2 je, k..

..broke up..


First love, 
the love that clings to your heart forever,
no matter how much pain it has caused, 
no matter how many tears have fallen, 
first love will never leave from my soul..

AND
The biggest mistake in my life that i have ever done was to let you go.. 
Now i realize that you will never come back to me..



Tuesday, November 23, 2010

..maksiat hati..


12 Maksiat Hati

1. Buruk sangka terhadap Allah SWT.

2. Merasa aman daripada kemurkaan Allah SWT.

3. Putus asa dengan rahmat Allah SWT.

4. Bersifat takabbur sesama manusia.

5. Riak atau melakukan kebajikan dengan tujuan bermegah-megah.

6. Ujub atau berbangga dengan amal ibadat yang dilakukan.

7. Dengki dan dendam.

8. Berazam mengekali ibadat atau berazam sentiasa hidup dalam keadaan maksiat.

9. Sayang mengeluarkan harta untuk nafqah dan zakat.

10. Buruk sangka sesama manusia.

11. Menghina manusia lain tanpa kebenaran syarak.

12. Memberi sumbangan dan terlibat dalam perkara maksiat.

p/s : Jomlah kita sama2 hindarkan dari melakukan maksiat hati ini. Moga kita terlindung dari maksiat hati tersebut.


Monday, November 22, 2010

..enjoy the life..



Enjoy the moment
Yesterday is gone,
Never to be experienced again,
Tomorrow is uncertain,
A candle that burns unseen.
The present alone can be lived,
Do not seek to borrow from yesterday’s joy,
Nor entrust your happiness to tomorrow’s hands.


..ku masih rindu..


Adakah Kau Berada Disana,
Ku Dapat Rasa Kehadiranmu, 
Walau hanya Didalam kalbu, 
Ku merindu mu selalu, 
Perit juga tapi ku rasa Bagai kau berdiri disisiku,
Terkenang waktu ketika berdampingan bersama-sama. 
Setiap pertemuan pasti akan temu detik perpisahan. 
Walau kini terpisah kenangkanlah saat indah sebagai penyembuh rindu. 
Kita tak ditakdirkan bersama untuk masa lebih lama, 
Biar pown hanya seketika kehadiran dirasa-rasa.